fredag den 4. april 2014

Endnu en laralil-kjole

Jeg viste tidligere idag mit første forsøg på en kjole i det lækre laralil mønster... Den var lidt for stor til Anemone, plus der var nogle småfejl/sjuskefejl i den... så derfor fik jeg lige lyst til at køre endnu en igennem maskinen, som passer i størrelsen nu... Det kom der denne pinke kjole ud af. Jeg har syet den op i en tynd isoli, og jeg syntes resultatet er bedre end det forrige forsøg med velour.. Den passer hende perfekt (jeg har lavet overdelen lidt smallere end oprindeligt, fordi Anemones størrelse ligger midt mellem størrelserne i mønsteret), og jeg syntes den er blevet super sød.. Det er virkelig et skønt mønster. Du kan købe det gennem Anna med bloggen Laralil lige her og finde en meget udførlig syvejledning til lige her :)

I starten ville hun ikke have den på og sagde "jeg kan ikke passe den, mor".. Men efter lidt overtalelse (og måske en LILLE portion koldskål) fik jeg hende i den.. og så var det faktisk lige pludselig helt sjovt at agere fotomodel ;-) 










9 kommentarer:

  1. Wow den er godt nok flot... Ih... mine må gerne komme snart (ser lige bort fra de først blev bestilt i går) jeg glæder mig til en tur i stof og stil i morgen er 100 på der kommer noget ensfarvet med hjem til nogle kjoler.

    Du har også leget med strygestof på den... jeg er så bange for det ikk vil holde i længden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg vil sige ligesom Anna nedenfor, at jeg endnu ikke har oplevet problemer med strygestoffet... Jeg har før haft det på bukser som har været vasket adskellige gange uden problemer, så jeg håber det går lige sådan med denne :)

      Slet
  2. Super fin! Og tak for link!
    Dina:På isoli holder strygestof rigtig godt - så længe du får det strøget godt ned i stoffet (og ikke så meget, så det klistrer). Det kræver, at man øver sig på et stykke stof først - så man ved, hvor meget varme det skal have. Og at stoffet har været vasket først. Men ellers er der ingen problemer med holdbarhed, er min oplevelse.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. PS Lara sidder her ved siden af og siger "Hun ser godt nok nuttet ud!" Og jeg må give hende ret;-)

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Jeg har prøvet at bruge på en tynd jersey, et sæt nattøj og synes det var sat ret godt, lige tilpas (troede jeg) men nu begynder hjertet at slippe og ville blive rigtig ked af det hvis det skete på en af kjolerne

      Det nederste sæt her http://www.krea-mutti.blogspot.dk/2014/02/nattj-til-emma.html

      Slet
  3. Hvor ER den bare flot!! Og super sød model - koldskål er da også en dejlig ting ;-). Jeg synes den er super vellykket og med strygestof blomst - Love it :-D

    SvarSlet
  4. Den er fantastisk til hende og dejlige farver :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er hun bare skøn i den... Den er virkelig blevet flot

    SvarSlet
  6. Sikke en lækker lille model! Hun er vel nok nuser! Og jeg må bare sige, at den kjole sidder lige i skabet :-)

    SvarSlet

Læg gerne en kommentar - jeg bliver så glad :)