torsdag den 19. februar 2015

En body og et lille rib-problem...



Jeg har syet denne body til Vilma i noget fint Jersey, som jeg har haft liggende i meget lang tid... Mønsteret er fra en af vores gamle yndlings body'er som jeg har sprættet fra hinanden og derefter klippet efter. Den er generelt blevet super god, dog har jeg et lille rib problem, som du måske kan hjælpe mig med....

Når jeg har syet ribben på i kanten forneden, så syr jeg sidesømmene sammen... Jeg syr ribben fast på symaskinen først, således at den passer perfekt... Problemet er, at når jeg så overlocker efterfølgende, så forskyder ribben sig, sådan at det blir skævt... Og jeg FATTER det ikke, når jeg lige har fæstnet den med mindst 3000 sting på symaskinen først :O Godt nok er det ikke mange mm det drejer sig om, men det er stadig nok til jeg synes det ser for sjusket ud... Hvordan plejer du gøre for et perfekt resultat? 
I ærmeribben havde jeg samme problem, det har jeg dog løst ved at sy ærmet sammen først og derefter sy en rund ribkant i forneden... Det er bare lidt mere bøvlet forneden.... Bum bum! 

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Det er virkelig noget skønt stof :-)
    Det lyder meget mærkeligt med den kant. Det må være en tyk kant den skal ud over til sidst. Jeg synes tit det går i fisk når der pludselig er et tykt lag. Men så kører jeg helt stille hen over, og så virker det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes jo egentlig ikke den er så tyk, det er helt alm rib.. hmm.. men måske har jeg haft for meget fart på :D Må prøve at sænke hastigheden og se om det er vejen frem.. Tak for dit bud :)

      Slet
  2. Flot body! Hvis du nu overlocker sådan, at din første sammensyning ikke klippes af, burde ribstoffet ikke smutte for dig, tror jeg, for så er det jo stadig holdt på plads under hele processen med overlockeren. Jeg ved ikke, om det er en rigtig løsning, men måske var det værd at prøve?

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt er værd at prøve ;-)
      Altså mener du sådan, at den stikning jeg har lavet på symaskinen ikke skal klippes af med overlocken?

      Slet
    2. Ahh, se det kan jeg selvfølgelig også prøve... Tak for dit forslag :)

      Slet
  3. Sy sidesømmene sammen først og så sæt rib på.

    SvarSlet
  4. Hej
    Sikke nogle fine ting. Må man spørge, hvor du finder alt det fine stof henne? Synes det er så svært at finde noget fedt!

    SvarSlet

Læg gerne en kommentar - jeg bliver så glad :)