fredag den 18. oktober 2013

Stilhed og en lille fleecedragt

Det er frygtelig stille på bloggen, jeg ved det godt. Det er heller ikke meget kreativt det bliver til fortiden, men jeg har en god grund, synes jeg selv - mere om det senere.
Her er det dog lige blevet til en lille fleecedragt til en sød baby, som meget gerne skulle titte frem om en uges tid. Mønsteret er fra Minikrea. Egentlig går mønsteret på, at man bare sætter en foer-kant rundt, og evt. foer hætten. Jeg har valgt at komme foer i hele dragten, og i en fast bomuld. Det kunne jeg godt lidt fortryde undervejs i processen, da jeg havde lidt hyr med den eftergivelige fleece og det stramme bomuld - så måske man skulle overveje at fore med jersey en anden gang?

Jeg har tit haft svært ved at finde fleece i en rigtig lækker kvalitet.. men ved Lyngby station ligger der en lille stofbutik (jeg kan ikke huske hvad den hedder, de har meget liberty- og patchworkstof, hvis det hjælper nogle, som kender området), og de har altså bare det skønneste, bløde fleece. Jeg har før forsøgt mig med fleece fra Stof2000 og lignende, men jeg er dælme ikke tilfreds med kvaliteten af det. Kender du til andre steder med rigtig lækker fleece, evt. en netbutik? Så sig gerne til :)







15 kommentarer:

  1. Smuk! Er dybt misundelig på den lille baby der får lov til at ligge og hygge i den :)

    SvarSlet
  2. Hold nu op hvor er den fin. Det kan godt være at det var besværligt, men det var det hele værd med det foer.
    Glæder mig til at høre om hvad der holder dig fra bloggen. Og jeg lover at hænge ved selvom der er lidt stille :-)
    Kg Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte.. Det er jeg rigtig glad for at høre :)

      Slet
  3. Hvor er den smuk... der er vist ikke andre ord - Du laver virkelig de flotteste ting!

    SvarSlet
  4. Den er SÅ flot! Godt du kæmpede med foret, for det passer bare helt perfekt til. :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot :-) tror måske også det vil være lettere med Jersey foer - men din er virkelig vellykket :-)
    Den butik du har været i hedder speich - den er rigtig god, godt at høre du kan anbefale deres fleece for det har jeg ikke prøvet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aha... Det kan sagtens være den hedder det ;-) Jeg kan i hvert fald stærkt anbefale deres fleece, og til en helt ok meterpris ovenikøbet :)

      Slet
  6. Det er virkelig en fin babydragt du har lavet!!! Jeg har selv syet en efter samme mønster og den forede jeg med jersey, hvilket nok var nemmere end din version med bomuldsstof. Men for dælen det ser fint ud med bånd og for i samme stof! :-)

    SvarSlet
  7. Den er godt nok lækker. Hvem der bare var baby og skulle putte derinde. Suk!

    SvarSlet
  8. Nøøj hvor er den fin! Og tak for tippet om god kvalitet fleece - jeg kender godt butikken :-)

    SvarSlet
  9. Hold da op den er flot!!
    Jeg glæder mig til at se alle de fine ting du får lavet i november måned under "sy til din baby" :)
    Jeg deltager også selv, så håber jeg måske finder noget inspiration hos dig :o)
    Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
  10. Hvor er den dejlig tøset :-) rigtig fint stof du har brugt til foer.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  11. Hold da op! hvor er den bare SØD!

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare sød. Det har været alt dit besvær værd med foeret, for hold da op hvor er den gennemført med det i. Hvem der bare skulle være baby i den dragt!

    SvarSlet

Læg gerne en kommentar - jeg bliver så glad :)