søndag den 17. august 2014

Anemones "dåbskjole" og en til salg

Jeg ved der har været stille på bloggen de seneste uger. Det er skam ikke fordi der ikke har været gang i symaskinen, der er bare ikke blevet produceret så meget "blog-relevant". Har i stedet syet en masse bestillinger, og tænker, at der er grænser for hvor mange ens hagesmække og pusleunderlag I gider se på herinde.. så derfor har jeg ikke lagt det ud ;-) Det er super dejligt med alle de bestillinger, men det tager jo også tiden fra at sy til mig selv eller pigerne.. så det er en balance, der lige skal findes.
Jeg har dog fået syet Anemones kjole, som hun skal have på til Vilmas dåb på lørdag. Tanken var, at hun skulle have den matchende solhat på til.. hvis det da ellers bliver solskin (please, please, please - vi skal nemlig holde havefest for 70 mennesker).

Kjolen er syet i Liberty og jeg elsker bare modellen, som er et mønster fra min japanske sybog... synes den er så skøn. Foret i det lille bærestykke er lagt op i hånden for et ekstra fint resultat, og de indre sidesømme er syet med franske sømme.

Jeg har syet en helt identisk str. 3-4 år som sælges for 250 kr. Har det interesse, så send mig en mail, så kan jeg evt sende dig mål på kjolen :)






13 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn! Jeg elsker den model. Har også syet nogle stykker af dem. Sikke en go ide at lægge foeret op i hånden. Det bliver tit lidt skævt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Det er sådan en detalje som tager lidt ekstra tid, men som bare lige gør det lidt mere lækkert i finish'en ;-)

      Slet
  2. nej hvor er den flot, har du fået solgt den? og hvordan er den i str? min datter er 4 og i 104

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke solgt endnu :)
      Hmm, det har jeg lidt svært ved at vurdere... Her er nogle mål, så kan det være du har en idé...
      Fra skuldersøm til bund: ca 57 cm
      Omkreds målt ved armhule-sømmen: ca 76 cm
      :)

      Slet
  3. Jeg har lige opdaget din blog, og det skal jeg da ellers love for at jeg glad for, sikke mange smukke ting du laver. Ikke mindst denne kjole. Må jeg spørge hvilken japansk sybog den er fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Det kan du tro, den er fra denne bog https://www.etsy.com/dk-en/listing/56910067/everyday-girls-clothes-japanese-craft?ref=favs_view_1

      Slet
    2. Tusind tak :-) Den må jeg have, selv om det virker lidt udfordrende at købe en bog på japansk ;-)

      Slet
    3. Det kan jeg godt forstå, der er også mange fine mønstre i :)
      Ja lidt.. hehe. Men jeg synes faktisk der er ok illustrative tegninger i.. så med mindre du er fuldstændig nybegynder, så er jeg sikker på du sagtens kan bruge den uden at kunne læse teksten :)

      Slet
  4. Nej hvor er den smuk.
    Må jeg spørge hvad stoffet hedder?

    Mvh

    SvarSlet

Læg gerne en kommentar - jeg bliver så glad :)