søndag den 27. april 2014

En barnedåbsgave

Min venindes søde pige er blevet døbt idag, og som en del af gaven fik hun denne sommerdragt i Liberty med passende solhat og hårbånd...
Den har taget en del tid at sy, for der er mange detaljer på.. F.eks. er alle sømme syet med franske sømme, dvs der ingen sømme er synligt indvendigt overhovedet - jeg ved godt man ikke ser det udefra, men jeg elsker når det er ligeså fint indvendig, som udvendigt.. Derudover er der bl.a. lagt op med kantebånd alle vegne i stedet for "alm" oplægning.. Det er nok kun sy-nørder som mig, der lægger mærke til sådan nogle detaljer, men jeg synes, at det gør en stor forskel for det færdige finish..
Mønsteret er fra denne japanske sybog. Sommerhatten er fra Elsebeth Gynter's bog "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år".


















10 kommentarer:

  1. ih sikke nogle hyggelige ting, du har lavet. Jeg er også vild med de japanske sybøger, selvom jeg ikke lige har dem, som du har vist frem i det tidligere indlæg.
    Kh Viola

    SvarSlet
  2. Ihh hvor er det fine Nikoline.... Hvor har du købt de praktiske størrelses mærker henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte :)
      Jeg har købt dem på Etsy af en der hedder "SeanLabels".. men ellers søg på Size labels derinde, så kommer der mange forskellige sælgere frem :)

      Slet
  3. Smukt hvor er du dygtig bare det var mig 😄

    SvarSlet
  4. Hold nu op, hvor er det bare et godt stykke arbejde! Sikke et arbejde - men hvor gør det bare en kæmpe forskel.

    SvarSlet
  5. Åhh - jeg er forelsket - Som i virkelig, virkelig forelsket i den...

    Kan den laves i en str 3 år tror du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også selv modellen er SÅ fin og yndig :)
      Altså det mønster jeg har brugt går ikke så højt op.. men jeg tænker du sagtens kan finde et andet buksemønster af en art, og så bare komme flæser på ærmer og rundt om... Eller alternativt på en kjole.. denne model er jo ret babyet.. :)

      Slet
  6. Wauw hvor er det bare en flot gave!!! er virkelig imponeret over sy-arbejdet. Også er stoffet et af mine yndlings :-)

    SvarSlet
  7. Sikke et fint, fint sæt - det bliver en skøn baby i det outfit :-D

    SvarSlet

Læg gerne en kommentar - jeg bliver så glad :)